Salute

Call to Action to Improve Detection and Management of Hepatic Encephalopathy in Europe

- LONDON, September 28, 2015 /PRNewswire/ --

Norgine B.V. today announced that it has sponsored a new campaign led by the European Liver Patients Association (ELPA). Time to DeLiver: Optimising Patient Outcomes in Hepatic Encephalopathy, Abstract P38 was presented at the weekend at the EASL Special Conference, 25-27 September, Glasgow.[ 1 ]

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130829/633895-a )

The campaign 'Time to DeLiver' aims to drive greater awareness of hepatic encephalopathy and its impact on patients and their families, health systems and policy makers, and to improve identification and management of this debilitating condition.[1] The full campaign report 'Time To DeLiver: Getting a Grip on Hepatic Encephalopathy' will be launched on Monday 12 October at 18:30 at the European Parliament, Brussels.

Hepatic encephalopathy is a potentially life-threatening neuropsychiatric condition associated with liver disease. Hepatic encephalopathy affects approximately 200,000 people in Europe who suffer from advanced chronic liver disease.[2] , [3] Hepatic encephalopathy remains underdiagnosed and under-treated, resulting in poor quality of life for patients and high burden on their carers, families and society.

To register to attend the launch of the report on Monday 12 October 2015 please contact: timetodeliver@toniclc.com.

See full release on http://www.norgine.com

References

1. EASL Special Conference, Abstract: P38. Time to DeLiver: Optimising Patient Outcomes in Hepatic Encephalopathy

2. Blachier M et al, EASL Burden of Liver Disease in Europe, 2013

3. Amodio P et al, J Hepatol, 35 (2001) 37-45, 2001

28 settembre 2015 ADNKronos
Tag scienza - salute -
Ora in Edicola
Scopri il mondo Focus. Ogni mese in edicola potrai scegliere la rivista che più di appassiona. Focus il magazine di divulgazione scientifica più letto in Italia, Focus Storia per conoscere la storia in modo nuovo ed avvincente e Focus Domande & Risposte per chi ama l'intrattenimento curioso e intelligente.

Tre colpi, una manciata di secondi e JFK, il presidente americano più carismatico e popolare disempre finiva di vivere. A 60 anni di distanza, restano ancora senza risposta molte domande sudinamica, movente e mandanti del brutale assassinio. Su questo numero, la cronaca di cosa accadde quel 22 novembre 1963 a Dallas e la ricostruzione delle indagini che seguirono. E ancora: nei campi di concentramento italiani, incubo di ebrei e dissidenti; la vita scandalosa di Colette, la scrittrice più amata di Francia; quello che resta della Roma medievale.

ABBONATI A 29,90€

La caduta di un asteroide 66 milioni di anni fa cambiò per sempre gli equilibri della Terra. Ecco le ultime scoperte che sono iniziate in Italia... E ancora: a che cosa ci serve ridere; come fanno a essere indistruttibili i congegni che "raccontano" gli incidenti aerei; come sarebbe la nostra società se anche noi andassimo in letargo nei periodi freddi; tutti i segreti del fegato, l'organo che lavora in silenzio nel nostro corpo è una sofisticata fabbrica chimica.

ABBONATI A 31,90€
Follow us